Рівняни відстоюють сквер, де вирішили зробити стоянку для дизельних маршруток

28 Лютого 2024, 12:14
Акція біля комунального підприємства «Рівнеелектроавтотранс» 1203
Акція біля комунального підприємства «Рівнеелектроавтотранс»

У Рівному люди вийшли на протест проти облаштування стоянки для нещодавно придбаних дизельних маршруток. Під стоянку мають вирубати 20 дерев у прилеглому сквері. 

У вівторок, 27 лютого, близько 80 рівнян прийшли до комунального підприємства «Рівнеелектроавтотранс», аби висловитися проти маршрутної стоянки. Про це з місця поді повідомила кореспондентка Еко.Район.

Акція відбулась за два дні сесії міськради, на якій 29 лютого депутати голосуватимуть щодо передачі зеленої ділянки підприємству для облаштування стоянки.

Координаторка проєктів ГО «Екоклуб» Ольга Лящук зазначила, що за зверненням місцевих жителів природоохоронці Екоклубу підготували звернення до депутатів Рівнеради з вимогою не голосувати за це рішення. Під зверненням за добу підписи поставили 150 рівнян. 

Ольга Лящук (у фіолетовій куртці)
Ольга Лящук (у фіолетовій куртці)

Раніше подібний проєкт вже виносили на сесію міськради, але люди вийшли на акцію і рішення було відкладене. Тоді планували передати підприємству весь сквер, зараз пропонують забрати 40 сотих землі, на яких ростуть близько 20 дерев. 

«Проблема полягає в тому, що коли місто приймало рішення про взяття кредиту на закупівлю маршруток, Департамент інфраструктури стверджував, що в них є вся інфраструктура, щоб обслуговувати ці маршрутки. Відповідно є і місце, щоб їх розташувати. Після того, як рішення про кредити було схвалене і прибули ці 18 чи 20 маршруток, раптом виявилось, що для того, щоб їх розмістити, необхідно вирізати зелені насадження, тобто ці дерева, які тут ростуть», – каже Ольга Лящук. 

За її словами, це прямо суперечить тим документам, які вже були затверджені громадою раніше. Як приклад природоохоронниця наводить План дій сталого енергетичного розвитку та клімату, відповідно до якого у Рівному мали розвивати зелені насадження та електротранспорт, натомість вирізають сквери та купують дизельні, неекологічні маршрутки. 

«Ця територія відповідно до зонування міста Рівного належить до рекреаційної зони, на які мають бути розташовані якраз зелені насадження, а не стоянка. Крім того, тут знаходиться автотранспортне підприємство. Між автотранспортним підприємством та житловими будинками має бути певна зона, яка має захищати жителів фактично від негативного впливу на здоров'я тих викидів, які мають бути від підприємства», – аргументує Ольга Лящук. 

На зустріч запросили представників Департаменту інфраструктури, однак запрошений директор Департаменту Руслан Гудима не прийшов обговорити проєкт з рівнянами. Натомість на розмову до людей вийшов головний інженер комунального підприємства «Рівнеелектроавтотранс» Олександр Литвинюк.

Олександр Литвинюк
Олександр Литвинюк

Він переконував людей, що стоянку облаштують не невеликій території на в'їзді в автопарк.  

«Під автобуси виділяється не значна частинка. Два автобуси будуть стояти на території, решта там на виїзді. Якщо поставити ті два двадцять автобусів, то видалять буквально дерев 20. Подивіться, які ці дерева. Вони з омелою, сухі», – аргументував рішення про стоянку Олександр Литвинюк. 

Також він зазначив, що цей сквер свого часу висадили працівники підприємства. Вони ж досі доглядають зелені насадження.  

Однак присутні не вірять в те, що на цьому історія з вирубкою скверу закінчиться. Також люди висловлювали обурення від того, що попри протест щодо придбання дизельних маршруток, їх міськрада таки взяла в кредит.

«Мене дуже дивують рішення, які суперечать прийнятій концепції. У грудні минулого року міська рада прийняла План дій сталої енергетики та клімату. Я його читала. Там написано, що збереження зелених насаджень – це першочергове завдання всіх, хто живе в місці. Адже вони виконують широкий спектр екологічних функцій. Тепер всупереч цьому плану чудово організовану буферну зону між підприємством, дорогою і житлом масивом збираються «закатати в асфальт», поставити тут додатковий транспорт. Не розумію, чому не розглядали якісь альтернативні варіанти», – зазначила рівнянка Варвара Рискова. 

Варвара Рискова
Варвара Рискова

Проти рішення щодо передачі скверу «Рівнеелектроавтотрансу» присутні на акції залишали свої підписи. 

Станом на 28 лютого понад 200 рівнян підписалися під проханням зберегти сквер.

Підписи продовжують збирати за посиланням: https://forms.office.com/e/GMtatHzpLf

Коментар
07/12/2024 П'ятниця
06.12.2024
05.12.2024