У Рівному – перевищення рівня вуличного шуму. Як це впливає на людей

21 Листопада 2022, 09:11
Фото: Суспільне Рівне 1984
Фото: Суспільне Рівне

У дванадцяти місцях Рівного заміряли рівень вуличного шуму та зафіксували його понад норму, а за межами обласного центру перевищення не виявили в жодній точці. 

Про те, що таке акустичне забруднення, де саме зафіксували перевищення його норм та яким чином вуличний шум впливає на людину, розповів в етері Українського радіо Рівне завідувач лабораторії електромагнітних полів та інших фізичних чинників центру контролю та профілактики хвороб Дмитро Полюхович, пише Суспільне.Рівне. 

Основними джерелами акустичного забруднення у містах є транспорт, зауважив Дмитро Полюхович. Він додав, що найбільші рівні шуму фіксують саме при русі автомобілів з дизельним мотором чи вантажівок.

«Досліджуємо ми шумове навантаження, яке здійснюється під час руху усіх автомобілів одночасно на певний об'єкт чи будівлю. І результати дослідження показують, яким чином будуть сприймати рівень того акустичного фону люди, які перебувають у будівлі», – пояснив спеціаліст.

Проводять такі дослідження упродовж року, але враховуючи певні умови.

«Аби дослідити дійсний характер шуму, ми прилаштовуємось до погодних умов. Важливо, щоб це була не дощова погода, аби не було мокрого асфальту. Коли ці фактори відсутні, ми можемо побачити чітку картину», – зазначив завідувач лабораторії.

Де зафіксували перевищення рівня шуму

У Рівному дослідження показало перевищення шумового навантаження від 1 до 7 дБА у 12 місцях:

  • перехрестя вулиць Степана Бандери — Княгині Ольги;
  • перехрестя вулиць Степана Бандери — 24 Серпня;
  • вулиця Степана Бандери, 19;
  • вулиця Володимира Стельмаха, 12;
  • вулиця Біла, 3А;
  • вулиця Київська, 67;
  • вулиця Павлюченка, 54 (навпроти Епіцентру);
  • вулиця Коперника, 9 зі сторони Соборної;
  • вулиця Кулика-Гудачека, 42;
  • вулиця Басівкутська, 10;
  • вулиця Захисників Маріуполя, 89;
  • вулиця Карнаухова, 47/49.

«Найбільший рівень шуму зафіксували на вулиці Павлюченка приблизно біля будинку 54, той, що навпроти Епіцентру. Ми звернули увагу на те, що там широка дорога, більша інтенсивність руху, автівки їдуть із вищою швидкістю, а також будинок розміщений ближче до самої дороги», – пояснив він.

Яка мета досліджень

Основна мета досліджень рівня вуличного шуму насамперед полягає у санітарно-гігієнічній оцінці акустичного середовища, в якому проживають жителі міста, зауважив Дмитро Полюхович. 

«Шум, як негативний фактор, подразнює нервову систему людини, порушує сон, знижує працездатність. Людина стає дратівливою, а постійні недосипання призводять до порушення психологічного стану. Звідси й розвиток хронічних захворювань», – пояснив він.

Дмитро Полюхович також зазначив, що людський організм краще сприймає короткотривалий гучний звук, аніж постійний. І додав, що до будь-якого шуму людині потрібен час для адаптації.

«Тут цікаве порівняння сільського і міського населення. Жителі міста звикають до транспортного шуму, а коли поїдуть за місто, обов'язково звернуть увагу на різкий звук співу півня. Натомість для селян — це звичний шум. І навпаки, у місті селянам незвично, їм необхідний час для адаптації», – сказав завідувач лабораторії.

Чи існують способи зниження рівня шуму

Дмитро Полюхович зазначив, що існує кілька способів зниження рівня шуму. 

«Якщо у квартирі людині достатньо поставити якісні пластикові вікна з більшою кількістю камер, зробити шумоізоляцію, то при наявності власного автомобіля — важливо знижувати швидкість руху, або ж більше користуватись громадським транспортом», – пояснив він.

А на рівні міста, за словами завідувача лабораторії, важливе планування: 

  • нові будинки розміщувати якомога далі від транспортних магістралей;
  • регулювати транспортні потоки, вивчати їх, розвантажувати певні вулиці;
  • контролювати швидкісний режим автомобілів;
  • садити дерева, які поглинатимуть шум.
Коментар
26/04/2024 П'ятниця
26.04.2024
25.04.2024