Як утилізувати авто: досвід країн світу
Утилізація та переробка автомобілів відіграють ключову роль у сталому розвитку та екологічній безпеці. Старі транспортні засоби, якщо не переробляти їх належним чином, можуть стати джерелом значного забруднення.
Про це пише Держекоінспекція.
Багато урядів світу розробляють програми для скорочення автомобільних відходів та стимулювання переробки.
Однією з провідних країн у цій галузі є Німеччина. У 2009 році там запровадили програму «Abwrackprämie», що заохочувала громадян здавати старі автомобілі в обмін на субсидії на нові екологічно чисті транспортні засоби. В результаті, Німеччина переробляє понад 95% маси автомобіля, що сприяє розвитку ринку електромобілів.
Японія також активно працює у цьому напрямку, запровадивши систему оплати утилізації автомобілів під час їх придбання. Цей підхід дозволяє власникам без додаткових витрат здавати авто на переробку, а більшість матеріалів підлягає повторній обробці. Країна також інвестує в технології переробки батарей електромобілів.
США впровадили програму «Cash for Clunkers», яка пропонувала фінансові стимули для заміни старих авто на більш економічні моделі. Програма мала початковий успіх, проте зазнала критики за недостатній екологічний ефект.
Китай, як один із найбільших ринків автомобілів, також підтримує утилізацію через фінансові стимули для власників старих авто. У країні активно розвивається сектор переробки автомобілів, що сприяє зниженню забруднення та залежності від імпорту сировини.
Європейський Союз, зі свого боку, впровадив директиви, що зобов’язують виробників брати участь у фінансуванні утилізації. Програми спрямовані на зменшення використання токсичних речовин і збільшення екологічної безпеки.
Таким чином, країни світу використовують різні підходи до утилізації автомобілів, проте їхні зусилля мають спільну мету – скорочення відходів, зниження забруднення та підтримка сталого розвитку.