Льодовики тануть: як це зупинити

12 Червня 2024, 17:53
Льодовики тануть: як це зупинити 362
Льодовики тануть: як це зупинити

Дослідники з Орхуського університету в Данії виявили гігантські віруси в Гренландії, які можуть уповільнити ріст чорних снігових водоростей, що сприяють таненню льоду.

Про це повідомляють у науковій статті, що опублікована в журналі Microbiome.

Арктика є домом для багатьох живих організмів, включаючи моржів, білих ведмедів, птахів, риб, планктону та водоростей.

Щовесни, нагріті сонцем, ці водорості починають цвісти, надаючи льоду чорного кольору, що зменшує його здатність відбивати сонячне світло та прискорює танення.

Вчені попереджають, що об’єми арктичного льоду швидко зменшуються, і полярний регіон може повністю втратити його до 2040 року.

Це може призвести до негативних наслідків, таких як підвищення глобальної температури, екстремальні погодні умови, загроза для прибережних громад, проблеми з продовольчою стабільністю, занепад дикої природи та вивільнення метану з вічної мерзлоти.

Що таке гігантські віруси та як вони допоможуть зберегти льодовики

Гігантські віруси вперше виявили в океані в 1981 році. Вони більші за звичайні віруси як за розміром, так і за геномом, і можуть виростати до 2,5 мікрометрів, тоді як більшість бактерій мають розмір близько 2 мікрометрів.

Їх знайшли в океанах, ґрунті та навіть у людях, але це перший раз, коли їх виявили в снігу та льоду, де домінують пігментовані мікроводорості.

Дослідницька група Орхуського університету під керівництвом Лаури Періні з Департаменту екологічних наук дослідила арктичний темний лід, червоний і зелений сніг, льодове ядро та кріоконіт, щоб відкрити процвітаючу екосистему.

Вчені виявили бактерії, нитчасті гриби, дріжджі, протисти та гігантські віруси, які, як підозрюють, інфікують водорості

Ці віруси можуть бути корисними для зменшення танення льоду, спричиненого цвітінням водоростей.

Однак вони ще невідомо, які водорості інфікують ці віруси.

Зазначається, що у 2024 році вчені цієї наукової команди опублікують ще одну наукову роботу, яка надасть більш детальне пояснення взаємодій між мікроорганізмами у товщі та на поверхні арктичного льоду.

Коментар