Вчені визначили оптимальну температуру для життя на Землі

27 Лютого 2024, 16:06
Вчені визначили оптимальну температуру для життя на Землі 629
Вчені визначили оптимальну температуру для життя на Землі

Біологи провели систематичний огляд досліджень, щодо оптимальних температурних показників для життя людей, рослин, тварин та мікроорганізмів.

Про це пише Science Alert.

Зазначається, що для людини комфортна температура 20°C, за вищих показників ефективність праці є нижчою, оскільки для виділення тепла потрібна енергія.

Така ж температура є сприятливою для життя більшості живих організмів, навіть тих, що здатні жити при значно нижчих чи вищих температурних показниках.

Вчені провели дослідження у Тасманії, під час яких виявили, що найбільш стабільною температурою для біологічних процесів мікробів і багатоклітинних організмів також є 20°C

Інші дослідження показали, що 20°C є найстабільнішою температурою для біологічних молекул.

«На наш подив, куди б ми не дивилися, ми постійно виявляли, що справді 20°C є ключовою температурою для багатьох показників біорізноманіття, і не лише для морських видів», – зазначили вчені з різних країн світу, а саме Канади, Шотландії, Німеччини, Гонконгу та Тайваню.

Приклади показують, що температура вище приблизно 20°C призводить до зниження різних важливих показників:

• Толерантність морських і прісноводних видів до низького вмісту кисню;
  • Продуктивність морських пелагічних (живих у відкритій воді) та бентичних (живих на морському дні) водоростей і рівень хижацтва риби на приманку;
  • Глобальне видове багатство пелагічних риб, планктону, донних безхребетних і викопних молюсків і генетичне різноманіття.

Також варто зазначити, що рифові риби та безхребетні мають найвужчий діапазон сприятливих для проживання температур, але й у цей діапазон входить 20°C.

Коментар