Чому ідея розформувати Міндовкілля – робота на русню?

09 Липня 2022, 13:00
Чому ідея розформувати Міндовкілля – робота на русню? 13531
Чому ідея розформувати Міндовкілля – робота на русню?

Нещодавно, у мережі з’явилася новина про проєкт переформатування уряду, яким займається міністр цифрової трансформації Михайло Федоров. Реформа передбачає галузеве об’єднання міністерств і відчутне скорочення чиновницького складу в об’єднаних органах. Зокрема, за проєктом, Міністерство екології та Міністерство енергетики планують об’єднати в одну структуру.

Чи гарна це ідея? Керівник експертного відділу Української природоохоронної групи Петро Тєстов розповідає, чому ні. 
Далі подаємо текст експерта без змін: 

«Прочитав новину що в черговий раз хочуть скоротити кількість держслужбовців і ліквідувати Міндовкілля. Те саме, яке ліквідували в 2019, а потім відновили у 2020.

І мова не лише про те, що ліквідовувати відповідальне за збереження довкілля міністерство на фоні кліматичної кризи та пріоритетності екологічних питань у світовій повістці дня – дуже дивна ідея.
А про те, що будь-які дії влади зараз мають бути спрямовані лише на одне – на перемогу над росією. Остаточну перемогу – з вступом України в НАТО та ЄС.
Усе інше, що б не радили в Офісі Президента різні дерегулятори та прихильники «цифрової держави», яка замінить всіх чиновників, має бути відкладене на майбутнє.
Чи допоможе перемозі ліквідація Міндовкілля? Ні.
По-перше, аби нас взяли в ЄС, необхідно виконати низку вимог, передусім імплементувати загальноєвропейські підходи в наше законодавство та практику. Ідеться про Європейський зелений курс та з пів сотні різних директив та регламентів. Хто буде писати та просувати всі ці документи? Енергетики? У них своїх євроінтеграційних завдань не менше.
По-друге, крім розробки законів, Міндовкілля видає кілька десятків типів дозвільних документів, здійснює пряме керівництво з пів сотні установ, а опосередковане – через підпорядковані Держлісагенство, Держводагенство, Держгеонадра, ДАЗВ – кількома сотнями. Нам точно потрібні під час воєнного стану затримки в кілька місяців по виплаті заробітної плати, проведенні закупівель, призупинення чи обмеження діяльності через те, що хтось вирішив пооптимізовуватись? У 2019 та 2020 році це вже було і було погано. Ті мільйони, зекономлені на зарплаті чиновників, явно не варті соціальних потрясінь і сотень мільйонів збитків та недоотриманих прибутків.
По-третє, громадськість була категоричним противником злиття міністерств у 2019 році, відповідно буде і зараз. А влада відступати назад не любить. І будуть замість співпраці (яка худо-бідно триває з 2020 року) знову воювати між собою. Витрачаючи той час, який би могли використати на перемогу. Спільно.
Якщо ж Офіс Президента хоче покращити ефективність роботи Уряду в сфері довкілля, слід перестати вимагати реалізації речей, які перестали бути актуальними з 24 лютого.

Наприклад, висадки мільярда дерев за бюджетні кошти зі знищенням степових та лучних екосистем. До того ж слід внести зміни в річний план дій уряду, переставши вимагати з міністерств та відомств виконання завдань, поставлених в кінці 2021 року».

Читайте також: Екологічні організації виступили проти приєднання Міністерства захисту довкілля до Міненерго

 
Коментар
19/03/2024 Понеділок
18.03.2024
17.03.2024
16.03.2024